alamak!! saya lupa la ade earth hour



adoyai bce tajuk entry pun dah tau saya x buat earth hour semlm, bukannyer saya n family xnak buat tpi lupa gileeeerrrr arr >.<" .. semalam korang buat x earth hour ?? harap sgt korang buat.. hihihi, sekarang pencemaran dkt bumi kita semakin teruk coz ramai sgt org buang sampah merata-rata even xkesah la sampah tu besor ke kecik ke tetap la kena buang, cuba korang bayangkan kalau ade 10  org buang tisu dkt tmpat yg sama pastu ape yg akan jadi dgn tisu tu jadi banyak ke jadi sikit, of course la jadik byk, lagi satu penebangan pokok yg semakin berleluasa sekarang   , ish risau betol la dgn keadaan bumi kita, mcm2 bencana dah berlaku, gempa bumi, tsunami, gunung berapi la, apa2 pun kita doakan semoga negara kita dijauhi daripada bencana itu semua.... eh!! korang, sekarang kerajaan dah buat kempen anti beg plastik-kan pastu rakyat harus menggunakan beg kertas, bagus betol usaha kerajaan tu, tpi ade masalah jugak coz makin banyak la pokok yg akan ditebang, utk menghasilkan beg kertas... ntah la saya pun x tau cara2 yg terbaik utk mengelakkan pencemaran di muka bumi ini hanya Allah saja yg mengetahui..
oke la smpai sini je entry saya malas saya nk membebel nnti korang ckp saya nie pqah torpedo pulak..haha, assalammualaikum






credit gambar: incik google

No comments: