a dead sea!!

terdiam seketika pqah setelah membaca satu entry daripada blog itmesaiful juga berkenaan laut mati... pqah teringim juga nak pergi tgk laut mati tu sebab kita akan terapung kalau mandi dekat situ(hehe, pqah tak pandai berenang, der...huhu sedih)
tapi pqah ada kemusykilan mengenai laut mati nie iaitu:
betul ke air laut nie HARAM  kalau betul memang pqah belajar perkara baru hari nie=) sebab selama nie pqah tak tau langsung bende nie=(
gambar nie pqah print screen dari blog itmesaiful

selepas baca suma tu pqah x caya jugak pastu pqah bukak la utube untuk jawapan bagi soalan pqah nie




pastu pqah bukak lagi utube tentang laut mati nie n then ada satu video nie yg dia tulis mcm nie
Laut Mati yang terletak di Jordan ini merupakan salah satu tempat bersejarah kerana dikatakan bahawa tempat inilah yang telah dibalakan ALLAH ke atas ummat Nabi Lut dengan menterbalikkan bukit ke atas mereka. Kerana apa? Mereka telah mengamalkan perbuatan luar tabi'i iaitu HOMOSEKS.

Laut mati bukanlah laut seperti yang difahami oleh kita semua. Tetapi ia adalah tasik yang mempunyai keluasan yang sangat luas. Tasik yang terletak di antara negara Jordan & Israel ini merupakan tasik permukaan bumi yang terendah sekali dari segi kedudukannya. Ini kerana ia lebih rendah dari permukaan laut biasa. Airnya sangat masin, malah kita boleh terapung di atas atasnya tanpa pelampung.

Semoga kita mengambil pengajaran darinya...
 pqah x tau nak cakap ape lagi semuanya hanya ALLAH saja yg mengetahui
penjelajahan pqah utk mencari info tentang laut mati nie pqah tak sia2 sebab pqah dapat pengetahuan yg sgt penting!! =D

p/s: terdapat tiga jenis air yg haram di sentuh iaitu air laut mati, telaga hamam n telaga firaun.. wallahualam< sumber utube

No comments: